6.12.07

van de Loo gaat met pensioen!

.

Bedankt, dokter!!



Vanmorgen was ik voor de laatste keer op controle bij dokter van de Loo. Hij vertelde me dat ie begin volgend jaar met pensioen gaat.Ik schrok echt van die mededeling. Voor mij is en was hij 'n fantastische dokter, die graag 'n praatje met z'n patienten maakte. Nu, tijdens deze laatste controle bij hem, vertelde hij me ook nog dat ik in 2004 heel veel geluk heb gehad. De combinatie veel te hoge bloeddruk en 't grote gebrek aan kalium was toen echt levensbedreigend.Ik voelde dat zo, maar hoge bloeddruk en te laag kaliumgehalte vormen, volgens hem,samen de perfecte sluipmoordenaar. Mijn bloed is nu helemaal in orde en de bloeddruk is prima.

In april 2008 vertrekt hij naar Afrika en gaat daar 2 maanden werken en zolang 't kan hoopt hij dat 'n 5-tal jaren te kunnen doen. Op mijn vraag, wie hem gaat opvolgen, antwoordde hij, dat er 'n sollicitatie liep voor 'n nieuwe internist. Hij had mijn bezorgdheid opgemerkt, en daar ik nu bijna 3 jaar geen problemen meer heb met mijn bloed en de bloeddruk, kan ik volgens hem gewoon doorgaan met mijn medicijnen en hoef ik als ik dat wil niet meer in 't ziekenhuis op controle te komen. De wens van mij om daar toch mee door te willen gaan, accepteerde hij en vermeldde dat op mijn patientenkaart. Zijn opvolger zou me dan halfjaarlijks m'n bloed en bloeddruk controleren.

Op Internet vond ik de volgende oproep:
Wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd door de heer J.C. van de Loo ontstaat binnen de maatschap interne geneeskunde per 1 mei 2008 een vacature voor een Internist (m/v) (0.8 - 1.0 FTE)