1.9.07

De jaargetijden kloppen niet meer.

.

Eergisteren reed ik met Hennie naar de Meinweg. Toen viel me op, dat de hei al volop bloeide. Is dat niet veel vroeger dan andere jaren? Op internet zie ik dat de hei inderdaad dit jaar ongeveer een maand eerder bloeit dan normaal. Ook zijn de bramen en bosbessen vroeger dan ooit. April was een erg warme maand. De combinatie van een zonnig voorjaar en een natte zomer is blijkbaar heel erg goed voor de hei. We hebben dit jaar geen zomer gehad. 't Vorig jaar was 't heet in september. We kwamen toen terug uit Zwitserland, enkele dagen voor Weerter kermis. Ons viel toen op de iedereen nog hoog zomers gekleed was . We hadden niet in de gaten, door de airco, dat 't buiten 30 graden warm was! Het jaar klopt niet meer met de seizoenen. Laten we daarom de seizoenen veranderen! Voor mij mag de herfst best ’n maand langer duren en laten we met de zomer maar ’n maand eerder beginnen. Er verandert dan eigenlijk niets, maar de naam van ’t jaargetijde pas weer meer bij de werkelijkheid. In de zomer is ’t dan vaker weer zomer. Nu hoor ik te vaak: Det is dit joar toch geine zomer!