27.11.07



Waar ben ik trots op? Toen ik enkele weken geleden met Hennie, Ivy en Isabella over straat liep, werden we begroet door een oudere vrouw. Isabella lachtte haar vanuit de kinderwagen toe en 't vrouwtje was echt geroerd bij 't zien van die lach. Ze wist niet dat ik de opa was. Toen ik haar onze relatie had uitgelegd, feliciteerde ze me: “Proficiat, opa. Je kunt trots zijn op zo’n pracht kleinkind! Ik weet nog goed hoe ik mijn weg vervolgde: het hoofd omhoog, rechte schouders en de borstkas naar voren. Ik had mijn status weer verhoogd met het vergroten van ’t aantal kleinkinderen en daar was ik maar wat trots op. Trots is dus iets dat je te danken hebt aan anderen. Ik noem ‘t vanaf vandaag TOK; Trots Op m’n Kleinkinderen. Niet zelf verdiend, maar min of meer cadeau gekregen. Geef mij maar TOK in plaats van TON, als je begrijpt wat ik bedoel, nietwaar Rita?. (Trots Op Nederland)